in de Strike Force-missie slaagt of faalt, de uitkomst zal mee de uiteindelijke verhaallijn van uw singleplayercampagne bepalen. FULL-OPTION MULTIPLAYER Er zit behoorlijk wat vlees aan de singleplayercampagne van Call of Duty: Black Ops II, zeker met de hoge herspeelbaarheidsfactor van de Strike Force-missies, maar de overgrote meerderheid van de spelers zullen uiteindelijk een honderdvoud van de tijd die ze in de singleplayercampagne investeren, doorbrengen op de online multiplayerslagvelden. Die lokken al jarenlang een immens aantal spelers, maar de makers voeren ook met deze nieuwe aflevering weer een paar gedurfde veranderingen op de beproefde formule door. Een van de opmerkelijkste is de ongekende vrijheid waarmee u uw personage kunt uitrusten. Weg is het slotsysteem dat u toelaat om een hoofdwapen of maximaal twee granaten mee te nemen. Nu kunt u het slagveld betreden met extra granaten of ander spul in plaats van een hoofdwapen. Dat maakt dat iedere speler nu de uitrusting kan samenstellen die perfect op zijn speelstijl aansluit en dat maakt het aantal combinaties net zo eindeloos als verrassend. Maar denk eraan: kiezen is ook verliezen. Voor elk voordeel moet u een ander opofferen. 3 VERSUS 3 VERSUS 3 VERSUS 3... Ook nieuw is de manier waarop u tijdens een match beloond wordt voor uw prestaties. Waar u voordien een bepaald aantal tegenstanders moest uitschakelen zonder ondertussen zelf te sneuvelen, kunt u nu op meerdere manieren naar een score toewerken die u of uw hele team tijdelijk meer slagkracht, extra ondersteuning of een ander voordeel oplevert. Door uw strijdmakkers te helpen, objectieven te behalen of te verdedigen, raakt u sneller aan die slagveldbonussen dan door gewoonweg vijanden neer te maaien. Een aardige variant op de vertrouwde formule, die op een ongedwongen manier aanzet tot meer teamwork. Tel daar nog de mogelijkheid bij op om uw wedstrijdjes rechtstreeks naar een breed online publiek te streamen, een match making-systeem dat u tegenover spelers van uw eigen kaliber zet en multiplayermodi waarin niet twee teams het tegen elkaar opnemen, maar het maximum van achttien spelers verdeeld kan worden over zes teams van drie spelers elk, en u begrijpt dat zelfs Call of Duty-multiplayerveteranen hun beproefde tactieken behoorlijk zullen mogen herdenken. « CALL OF DUTY: BLACK OPS II GENRE: shooter PLATFORM: PS3, Xbox 360, pc LEEFTIJD: 18+ RELEASE: 13 november Pagina 100

Pagina 102

Interactieve digi-vakblad, deze artikel of presentatie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal publiceren van digitale archief.

Saturn Magazine Okt-Nov 2012 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication